Uslovi korišćenja

Tabela sadržaja

Opšte odredbe 

Korišćenjem ovog veb-sajta ili drugih servisa dostupnih na njemu pristajete na sledeće uslove korišćenja.

Veb-sajt ,,ARTCOOL” se nalazi na internet adresi www.artcool.rs (u daljem tekstu Veb-sajt).

Uslovi korišćenja uređuju prava i obaveze u vezi sa kupoprodajom robe putem Veb-sajta, kao i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Veb-sajta i imaju svojstvo ugovora po pristupu koji se zaključuje između sledećih ugovornih strana:

  1. IGOR PERIN PR SERVIS BELE TEHNIKE POSTAVLJANJE KLIMATIZACIONIH SISTEMA I TRGOVINA ART COOL ZRENJANIN sa sedištem u ul. Ivana Aćina 35 u Zrenjaninu, šifra pretežne delatnosti: 9521 – Popravka elektronskih aparata za široku upotrebu, PIB: 103844383, MB: 56845577, pdv broj: ,  e-mail: info@artcool.rs, broj telefona: 063 776 32 59, koji je vlasnik veb-sajta na internet adresi www.artcool.rs (u daljem tekstu: Pružalac usluga ili prodavac);
  2. Svakog pojedinačnog korisnika veb-sajta (u daljem tekstu: Korisnik).

Uslovi korišćenja sačinjeni su u elektronskom obliku i primenjuju se na svaki pristup sadržajima Veb-sajta, te Korisnik izjavljuje da je odvojio potrebno vreme i pažnju kako bi pročitao i razumeo ove Uslove korišćenja.

Kupac je korisnik koji naručuje proizvod ili je zainteresovan da naruči proizvod putem Veb-sajta.

Pružalac usluga nastoji da sve proizvode na Veb-sajtu opiše što je tačnije moguće. Ipak, Pružalac usluga ne garantuje da su svi podaci istaknuti na Veb-sajtu u vezi proizvoda (opis, specifikacije, cene, dostupnost, slike proizvoda i sl.) u potpunosti tačni, bez greške i kompletni. U slučaju bilo kakvih nejasnoća ili pitanja u vezi sa podacima o proizvodu, korisnici se mogu obratiti Pružaocu usluga za dodatne informacije ili pojašnjenje.

Pružalac usluga zadržava pravo da menja opise i cene proizvoda, kao i da dodaje nove proizvode ili uklanja proizvode sa Veb-sajta.

Član 1

Ugovorne obaveze

Pružalac usluga se obavezuje da će korisnicima pružati usluge koje su definisane u ovim Uslovima korišćenja, a u skladu sa važećim propisima Republike Srbije, a Korisnik se obavezuje da će prilikom korišćenja Veb-sajta poštovati i u svemu se pridržavati pravila koja su određena u ovim Uslovima korišćenja, kao i važećih propisa Republike Srbije. 

Korisnik je saglasan da, u skladu sa važećim propisima Republike Srbije i Politikom o privatnosti, njegove podatke o ličnosti Pružalac usluga može prikupljati, obrađivati i čuvati, na način kako je to bliže uređeno i objašnjeno u Politici o privatnosti, a radi ispunjenja svoje ugovorne i zakonske obaveze, kao i po drugim osnovima i u druge svrhe. 

Prihvatanjem ovih Uslova korišćenja Korisnik izjavljuje da je upoznat sa Politikom o privatnosti, koja je sastavni deo ovog ugovora i koja je javno objavljena na Veb-sajtu, te mu je dostupna na uvid, kao i da se u potpunosti slaže sa istom. Politiku o privatnosti možete pročitati na sledećem linku.

Član 2

Cene 

Prodajne cene na Veb-sajtu su istaknute na jasan, nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način u dinarima (RSD). PDV je uračunat u cenu i nema skrivenih troškova. Sve cene navedene na Veb-sajtu biće realizovane u dinarima (RSD). U istaknute cene nisu uračunati troškovi isporuke koji mogu biti promenljivi i zavisiti od težine i vrste robe. Troškove isporuke možete videti na sledećem linku.

Izjava o PDV-u

PDV uračunat u cenu i nema skrivenih troškova

Član 3

Način plaćanja

Plaćanje je moguće izvršiti uplatom na račun prodavca ili platnom karticom. 

Ukoliko se plaćanje vrši uplatom na račun prodavca, kupac će na naznačenu e-mail adresu od prodavca dobiti primer opšte uplatnice u PDF formatu sa QR kodom koji može koristiti za IPS plaćanje.

Plaćanje je moguće izvršiti sledećim platnim karticama: Visa, MasterCard, Maestro, American Express i DinaCard.

Ukoliko kupac izabere paćanje platnom karticom biće potrebno da unese podatke o platnoj kartici. 

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. 

Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Prilikom poručivanja robe, sredstva jednaka iznosu kupovine će biti rezervisana na računu kartice kupca. Naplata rezervisanih sredstava u iznosu kupovine, sa računa platne kartice, vrši se u trenutku kada kurir preuzme pošiljku za dostavu, a maloprodajni račun izdat od strane prodavca bude realizovan. 

Prihvatanjem ovih Uslova korišćenja kupac je saglasan da mu se u momentu inicijalnog poručivanja rezervišu sredstva u iznosu njegove porudžbine, kao i da se njegova platna kartica zaduži za iznos sa računa za realizovanu kupovinu. 

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, prodavac je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Član 4

Poručivanje putem Veb-sajta

Kupac željene proizvode može dodati u korpu putem dugmeta „Dodaj u korpu“, nakon čega će mu se na vrhu stranice pojaviti obaveštenje da je proizvod dodat u njegovu korpu, kao i dugme ,,Pregled korpe” putem kojeg može videti proizvode koji se nalaze u korpi. Kupac u svakom trenutku može da pregleda svoju korpu putem dugmeta u obliku korpe koje se nalazi u gornjem desnom uglu Veb-sajta. Kupac može ažurirati, dopuniti ili isprazniti korpu, te će nakon konačnog odabira svih željenih proizvoda putem dugmeta „Nastavite sa plaćanjem“ od kupca biti zatraženo da popuni podatke koji su neophodni za realizaciju porudžbine. Porudžbina je završena potvrđivanjem putem dugmeta „Naručite“. Kupac snosi isključivu odgovornost za tačnost i istinitost svih podataka koje je uneo prilikom poručivanja. Na ovaj način kupac vrši ponudu prodavcu.

Nakon što kupac izvrši porudžbinu, na navedenu e-mail adresu, dobiće automatsku poruku kojom se potvrđuje prijem njegove porudžbine. U roku od 48 sati od potvrđivanja prijema porubžine prodavac će obraditi porudžbinu i proveriti da li su svi proizvodi iz porudžbine raspoloživi na stanju. Porubžine zaprimljene u petak posle 11:00č biće obrađene u ponedeljak, te će u tom smislu navedeni rok od 48 sati početi da teče od ponedeljka u 08:00č. Neradni dani za prodavca su: vikendi, kao i verski i državni praznici. Porubžine zaprimljene u toku neradnih dana biće obrađene prvog sledećeg radnog dana, te će u tom smislu navedeni rok od 48 sati početi da teče od prvog sledećeg radnog dana u 08:00č. 

Ukoliko proizvodi iz porudžbine nisu raspoloživi na stanju prodavca, on će kontaktirati kupca i obavestiti ga o tome, te će se prodavac i kupac dogovoriti oko daljeg postupanja.

U slučaju da je prodavac u mogućnosti da isporuči samo deo proizvoda koji se nalaze u porudžbini kupca, kontaktiraće kupca kako bi ga obavestio o tome, te ukoliko se kupac saglasi izvršiće se isporuka samo onih proizvoda iz porudžbine koji su na stanju kod prodavca.

Ukoliko su svi proizvodi iz porudžbine raspoloživi na stanju prodavca, kupac će na navedenu e-mail adresu dobiti poruku kojom će biti obavešten da je njegova porudžbina potvrđena. Tek nakon dostavljanja ove poruke je zaključen ugovor o prodaji koji traje sve dok se ne ispune međusobna prava i obaveze ugovornih strana po osnovu ugovora.

Potvrđivanjem porudžbine na Veb-sajtu kupac aktivnom radnjom posebno potvrđuje da je upoznat sa odredbama ovih Uslova korišćenja i da ih prihvata, da je prodavac izvršio svoju obavezu obaveštavanja kupca na jasan i razumljiv način pre potvrđivanja porudžbine, te da je kupac saglasan sa uslovima kupovine. 

U pogledu obaveze obaveštavanja, kupac potvrđuje da je obavešten naročito o: osnovnim obeležjima robe; poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona prodavca; prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke koji padaju na teret kupca; načinu plaćanja, načinu i roku isporuke i načinu izvršenja drugih obaveza; postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe ili usluge ugovoru; načinu izjavljivanja reklamacije prodavcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja prodavca po njima, kao i o uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu saobraznosti; dostupnosti rezervnih delova, potrošnog materijala, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa ili održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje ili uvoza robe; o uslovima za raskidanje ugovora; kao i o mogućnosti vansudskog rešavanja sporova.

Prodavac će se potruditi da obezbedi da roba koja je istaknuta na Veb-sajtu bude dostupna u dovoljnim količinama i na stanju, međutim, bez obzira na navedeno, prodavac neće biti odgovoran u slučaju da određeni proizvod ne bude na zalihama u određenom momentu.

Član 5

Isporuka

Isporuka proizvoda se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije putem kurirske službe „Bexexpress d.o.o. Šabac“ do adrese koju je kupac naznačio prilikom sastavljanja porudžbine.  

Kupac je isključivo odgovoran za tačnost adrese koju je uneo prilikom naručivanja. 

Troškovi isporuke nisu uračunati u prodajnu cenu robe i iste snosi kupac. 

Troškovi isporuke se plaćaju po isporuci, na sledećem linku možete videti cenovnik isporuke: (link).

Prodavac će kupcu predati robu ili ispravu na osnovu koje se roba može preuzeti, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o prodaji.

Proizvodi se pakuju tako da se u uobičajenim uslovima transporta ne mogu oštetiti.

Prilikom preuzimanja pošiljke od dostavljača, kupac je dužan da pregleda ambalažu u prisustvu dostavljača, te ukoliko je ambalaža oštećena kupac je dužan da to odmah prijavi dostavljaču i da zahteva otvaranje pošiljke u prisustvu dostavljača. Ukoliko se ustanovi da je i sadržaj pošiljke oštećen, dostavljač će napraviti zapisnik o tome i kupac treba da zahteva da se pošiljka vrati prodavcu. Rok za reklamaciju oštećenja pošiljke prilikom transporta prodavcu je 24 časa od trenutka preuzimanja pošiljke od dostavljača na broj telefona – ili putem emaila..

Prilikom prijavljivanja oštećenja pošiljke potrebno je poslati broj maloprodajnog računa ili porudžbine, kao i slike oštećenja i slike ambalaže proizvoda sa svih strana, a na email adresu.

Prodavac ne može biti odgovoran za kašnjenje isporuke pošiljke kupcu ukoliko je za kašnjenje kriva kurirska služba.

Član 6

Saobraznost i nesaobraznost

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača RS, kupcu koji je fizičko lice i koji pribavlja robu u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti (u daljem tekstu: potrošač), prodavac odgovara za nesaobraznost robe u periodu od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača (od trenutka predaje robe potrošaču ili trećem licu koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik ili otpremnik). Ukoliko nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Teret dokazivanja da nije postojala nesaobraznost snosi prodavac. Navedeni rokovi ne teku u periodu koji prodavac koristi za otklanjanje nesaobraznosti.

Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:

  1. ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
  2. ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
  3. ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
  4. ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno na ambalaži robe.

Prodavac će odgovarati za nesaobraznost isporučene robe ugovoru ako:

  1. je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao;
  2. se pojavila posle prelaska rizika na potrošača i potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača;
  3. je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i za nepravilnu instalaciju ili montažu robe koja je posledica nedostatka u uputstvu koje je predao potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač.

Prodavac nije vezan javnim obećanjem u pogledu svojstava robe ako:

  1. nije znao ili nije mogao znati za dato obećanje;
  2. je pre zaključenja ugovora objavljena ispravka obećanja;
  3. obećanje nije moglo uticati na odluku potrošača da zaključi ugovor.

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom ili da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe.

Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće opravkom ili zamenom, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

  1. nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte, ni u primerenom roku;
  2. ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, to jest ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
  3. opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;
  4. otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.

Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu prethodnog stava tačka 4. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

  1. vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
  2. značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
  3. da li se nesaobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, dok je otklanjanje nesaobraznosti opravkom moguće uz izričitu saglasnost potrošača.

Sve troškove koji su neophodni da bi roba postala saobrazna ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.

Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Član 7

Garancija

Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. 

Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku ili na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke navedene u članu 53 Zakona o zaštiti potrošača.

Prodavac će predati garantni list kupcu u pisanom obliku, ali to može učiniti i u elektronskom obliku.

Garancija ne isključuje i ne utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.

Član 8

Reklamacija

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava po osnovu nesaobraznosti, garancije, pogrešno obračunate cene ili drugih nedostataka.

Sve reklamacije se mogu izjaviti pozivanjem broja: 063 776 32 59, ili putem email adrese: info@artcool.rs ili putem pošte na adresu Ivana Aćina 35,  Zrenjanin kao i usmeno na prodajnom mestu, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa i sl).

Prodavac vodi evidenciju primljenih reklamacija i čuva ih najmanje dve godine od datuma podnošenja. 

Prodavac će potrošaču bez odlaganja potvrditi prijem reklamacije i saopštiti mu broj pod kojim je njegova reklamacija zavedena u evidenciji primljenih reklamacija.

Prodavac će bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije odgovoriti potrošaču na izjavljenu reklamaciju (odnosno, u zavisnosti od konkretne situacije i dogovora između potrošača i prodavca, od dana kada roba koja je predmet reklamacije stigne na adresu prodavca ili od dana kada prodavac ili ovlašćeni serviser izađe na teren – s obzirom na nemogućnost razmatranja osnovanosti reklamacije pre toga). Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača će sadržati odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ukoliko ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu, od dana podnošenja reklamacije. 

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca iz prethodnog stava ovog člana i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca iz prethodnog stava ovog člana.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u propisanom roku, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Ukoliko se reklamacija ne prihvata (npr. u slučajevima fizičkog oštećenja koji ne spadaju u nesaobraznost), potrošač će snositi troškove slanja robe i druge troškove koji nastanu.

Potrošač gubi pravo na reklamaciju u slučaju neadekvatnog rukovanja proizvodom i njegovim korišćenjem koje nije u skladu sa uputstvom za upotrebu ili u skladu sa njegovom namenom, kao i u slučaju da su vršene bilo kakve popravke ili pokušaji popravki od strane neovlašćenih lica.

Ukoliko kupac izjavljuje reklamaciju zbog ostvarivanja prava iz garancije, on može izjaviti reklamaciju prodavcu u roku u kojem je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti (u roku od 2 godine), a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije, odnosno ovlašćenom servisu.

U slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti potrošač može prodavcu poslati robu putem kurirske službe „Bexexpress d.o.o. Šabac“ sa kojom prodavac ima sklopljen ugovor, a o trošku prodavca (ukoliko reklamacija bude prihvaćena).

Ukoliko se reklamacija rešava povratom novčanog iznosa isti će biti uplaćen kupcu na račun u Republici Srbiji koji on dostavi prodavcu ili će mu biti isplaćen u gotovini.

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, prodavac je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Član 9

Vansudsko rešavanje spora

Potrošački spor može se rešiti vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova. Vansudsko rešavanje potrošačkog spora obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje sporova (nadalje: Telo).

Nadležno ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje na sledećoj internet adresi: https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies.

Uslov za pokretanje postupka pred Telom od strane potrošača je taj da je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor prodavcu.

Predlog za vansudsko rešavanje spora može se podneti u roku od godinu dana od dana podnošenja reklamacije prodavcu.

Prodavac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora pred Telom.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može trajati najduže 90 dana od dana podnošenja predloga. Izuzetno, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, navedeni rok od 90 dana se može produžiti za najviše još 90 dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava potrošača i prodavca.

Svaka strana u potrošačkom sporu plaća svoje troškove. Rad Tela je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.

Pokretanje i vođenje postupka za vansudsko rešavanje potrošačkog spora ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom. Učešće potrošača u vansudskom rešavanju spora ne utiče na pravo potrošača da zahteva naknadu štete u sudskom postupku.

Zastarevanje i prekluzivni rokovi ne teku u toku postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, a počinju ponovo da teku istekom petnaestog dana od dana okončanja ovog postupka.

Član 10

Pravo potrošača na odustanak od ugovora

Kupovina putem Veb-sajta se smatra kupovinom na daljinu. Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana od dana kada roba dospe u njegovu državinu ili državinu trećeg lica koje je on odredio, a koje nije prevoznik, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim direktnih troškova vraćanja robe. Direktne troškove povrata odnosno vraćanja robe snosi potrošač.

Kada potrošač jednom porudžbenicom naruči više vrsta robe koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada poslednja vrsta robe dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik. Kada se isporuka sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu (link do izjave o odustanku) ili na drugi nedvosmislen način. 

Prodavac je dužan da potrošača obavesti o prijemu izjave o odustanku bez odlaganja u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.

U slučaju zakonitog odustanka od ugovora prodavac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Izuzetno od prethodnog stava ovog člana, prodavac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio prodavac.

Prodavac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove. 

Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu prodavcu, u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.

Potrošač je dužan da vrati robu prodavcu ili licu ovlašćenom od strane prodavca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Roba koja se vraća mora biti u ispravnom i nekorišćenom stanju u originalnom i neoštećenom pakovanju. Potrošač uz robu koju vraća dostavlja i račun i drugu prateću dokumentaciju.

Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Prodavac tada ima pravo da vrati umanjenu cenu.

Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

  1. pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada prodavac u potpunosti izvrši ugovor;
  2. isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje prodavac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
  3. isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
  4. isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
  5. isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
  6. isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
  7. ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane prodavca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete prodavac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu.

Član 11

Zaštita prava

Celokupni sadržaj objavljen na Veb-sajtu kao i podaci na njemu zaštićeni su u skladu sa Zakonom o autorskom i srodnim pravima RS i drugim važećim zakonima. 

Svako kopiranje, izmene, distribucija ili objavljivanje sadržaja bez prethodnog pismenog odobrenja zabranjeno je, te podleže pravnim sankcijama u skladu sa zakonima Republike Srbije. 

Član 12

Zabrana zloupotrebe sajta

Zabranjena je svaka zloupotreba Veb-sajta. Svako kršenje propisa od strane korisnika može biti sankcionisano u skladu sa zakonima Republike Srbije. Nije dozvoljeno onemogućavanje, ograničavanje i/ili ometanje bilo koje funkcije i upotrebe Veb-sajta, kao ni kopiranje sadržaja Veb-sajta. Takođe, nije dozvoljeno davanje netačne informacije o podacima o ličnosti korisnika odnosno korišćenje tuđih podataka o ličnosti bez saglasnosti osobe čiji su podaci, niti je dozvoljeno lažno predstavljanje. Zabranjeno je bavljenje bilo kojim nezakonitim ponašenjem koristeći Veb-sajt, korišćenje posebnih programa radi preuzimanja sadržaja sa Veb-sajta, kao i preuzimanje sadržaja sa Veb-sajta radi korišćenja u druge svrhe. U slučaju kršenja navedenih Uslova Korisniku može biti onemogućen pristup i korišćenje Veb-sajta. Takođe, Pružalac usluga može preduzeti i druge mere, kao i prijavljivanje Korisnika nadležnim organima. Ukoliko Korisnik nedozvoljenim radnjama pričini štetu Pružaocu usluga ili trećem licu, Korisnik je dužan da istu u celosti nadoknadi oštećenom licu. 

Član 13

Nedostupnost Sajta

Pružalac usluga ne garantuje kontinuiran, neometan ili bezbedan pristup Veb-sajtu. 

Usled tehničkih problema, održavanja, ažuriranja softvera ili hardvera, kao i zbog više sile, pristup Veb-sajtu može privremeno biti otežan, prekinut ili onemogućen. U takvim okolnostima, kao i u slučaju neplaniranih ili planiranih prekida, izmena, suspenzije ili povlačenja bilo kog dela Veb-sajta, Pružalac usluga neće biti odgovoran za bilo kakve gubitke, štete, propuštene prilike ili profit koje Korisnik može pretrpeti.

Član 14

Prepiska sa korisničkim timom

Nije dozvoljeno objavljivanje bilo koje prepiske sa korisničkim timom Veb-sajta bez dozvole Pružaoca usluga. Takođe, odgovor administratora ili korisničkog tima ne odražava stavove Pružaoca usluga, tako da shodno tome korisnici ne mogu ostvarivati prava na osnovu takve prepiske. 

Član  15

Kolačići (Cookies)

Veb-sajt koristi kolačiće radi poboljšanja korisničkog iskustva, u skladu sa Politikom kolačića, koja je sastavni deo ovih uslova i koja je javno objavljena na Veb-sajtu, a sa čijom se sadržinom možete upoznati na sledećem linku .

Član 16

Izmena Uslova korišćenja

Pružalac usluga zadržava pravo da u svakom momentu može izmeniti Uslove korišćenja bez prethodne najave, sve promene stupaju na snagu danom njihove objave. Shodno tome o svakoj promeni se možete informisati isključivo na stranici USLOVI KORIŠĆENJA. Ukoliko to bude bilo potrebno u slučaju značajnih izmena korisnici će biti na pogodan način obavešteni o istim.

Izjava o konverziji 

All payments will be effected in Serbian currency – dinar (RSD). The amount your credit  card account will be charged for is obtained through the conversion of the price in Euro  into Serbian dinar according to the current exchange rate of the Serbian National Bank.  When charging your credit card, the same amount is converted into your local currency  according to the exchange rate of credit card associations. As a result of this conversion  there is a possibility of a slight difference from the original price stated in our web site.  

 Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD).Za  informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije.  Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti  kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u  trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost  neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu.

Zaštita privatnosti korisnika

U ime artcool.rs obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih  naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/ korisnicima i  podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim  običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući  mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške  kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima  kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni [ime prodajnog mesta] (i poslovni  partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.

Zaštita poverljivih podataka o transakciji

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne  mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno  najsavremenije kriptografske tehnologije.  

Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad  Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog  trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Povraćaj sredstava

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava
kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na
razlog vraćanja, artcool.rs je u obavezi da povraćaj vrši isključivo
preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev
prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad  Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog  trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.